Mange bliver klogere på deres sundhed ved blot at udføre en simpel "hjemmetest":

Sluk for alt trådløst - Wi-Fi, mobil og DECT-telefoner - i to uger og bemærk om det føles "anderledes" at opholde sig i hjemme, om søvnen forbedres og evt. symptomer bliver færre eller helt forsvinder.

Praktiske råd

 

Hvis du er blevet solskoldet, ved du, hvad du skal gøre. Du holder dig væk fra solen i nogle dage og plejer din forbrændte hud.

I princippet kan e-stress sammenlignes med en indre solskoldning eller forbrænding af dine celler, og du har brug for straks at beskytte dig og bremse sygdomsudviklingen hurtigst muligt.

 

Dertil har du brug for al den viden, forståelse og støtte du kan få. Bliv fortrolig med fakta. Lyt først of fremmest til din egen krop og din intuition.
Svigt ikke dig selv ved at lytte til dem der er uvidende, eller til dem der ikke fortæller dig hele sandheden.

 

Det er aldrig bevist at mobiltelefoni er ufarligt.

Det er heller aldrig bevist at trådløs teknologi er harmløst. Tværtimod. Der er langt flere undersøgelser,

der beviser skadelighed end sikkerhed.

 

Indtil nu findes der ikke specifik lægelig behandling af elektrosensitivitet. Den primære behandlingsmetode består af at reducere eller helt undgå e-smog i nærmiljøet.

Det ville være dumt ikke at tage forholdsregler.

 

Simpel "hjemme-test"

Hvis du eller nogen i din nærmeste familie oplever hovedpine, unaturlig træthed, stress, søvnbesvær, irritabilitet, koncentrationsbesvær eller lignende symptomer på e-stress, og du er i tvivl om ubehaget evt. kan skyldes e-smog, kan du begynde med at prøve udelukkelsesmetoden.
Mange bliver klogere på deres sundhed ved blot at udføre en simpel "hjemmetest":

 

Sluk for alt trådløst - Wi-Fi, mobil, tablets og DECT-telefoner

i to uger og bemærk om det føles "anderledes" at opholde

sig i hjemmet, om søvnen forbedres og evt. symptomer

bliver færre eller helt forsvinder.

 

Hvis du oplever en sammenhæng mellem e-smog og dit velbefindende kan det være formålstjentligt at få foretaget konkrete målinger af e-smogmængden i dit nærmiljø (særligt dit sovemiljø og din arbejdsplads), og dernæst, afhængig af målingsresultaterne, udføre evt. reducerende eller afskærmende foranstaltninger.